Булевард “Александър Стамболийски” в район “Южен” ще е готов до края на януари 2025 г, обеща кметът на Пловдив Костадин Димитров при символичната първа копка на новата детска градина в квартала вчера. Ключовите кръстовища ще остават пуснати, а с В и К оператора е подписан линеен график. Санкциите за неспазен срок пък ще се налагат от Министерството на регионалното развитие. В пресечката до Затвора е положена тръба и за обратната вода. Асфалтиран е участъкът до Техникума по машиностроене, слагат се бордюри към ул. “Димитър Талев”. А тази седмица ще се асфалтира от ул. “Болград” до “Никола Димков”.
Кючукпарижани обаче се чудят да вярват ли на новата порция обещания, или не. При затварянето на бул. “Александър Стамболийски” от ул. “Стефан Стамболов” до “Никола Димков” през септември 2023 г. бе обявено той да бъде пуснат през януари 2024 г. Явно обаче това се е оказало печатна грешка, защото асфалт бе положен едва през май, а участъкът все още не е пуснат официално и в момента се ползва като неофициален паркинг от живеещите в района.
“Вероятно е ставало въпрос за януари 2025. Поне временно е решен проблемът с автомобилите“,
умуват хората от съседните блокове.
Впоследствие се чуха обещания от фирмата изпълнител булевардът да бъде завършен най-късно до края на декември. Въпреки благоприятните метеорологични условия, живеещите в отсечката от “Никола Димков” до “Болград” се жалваха, че с дни, че дори и седмици, не виждат работещи машини на терена. “Наслаждаваха” се единствено на не особено приятната миризма на фекалии.
Изграждането на Южния обходен колектор е един от най-сложните и скъпи проекти, реализирани в Пловдив по отношение на ВиК инфраструктурата през последните 30 години. Цялото трасе е над 11 км, като тръбите тръгват от “Пещерско шосе”, минават по ул. “Царевец”, където също се работи в момента, после през ул. “Модър” и бул. “Ал. Стамболийски”, за да могат мръсните и дъждовни води да бъдат отведени до модернизираната пречиствателна станция на “Ягодовско шосе”. Проектът е на обща стойност близо 82 млн. лева без ДДС, като голяма част от финансирането е европейско. Само за работата на бул. “Ал. Стамболийски”, която започна на 29 октомври 2022 г., по график бяха предвидени 692 работни дни.
А кючукпарижани се надяват скоро да дойде моментът, в който с лекота ще излизат на “Модър-Царевец”, а не да чакат на опашки като за банани от соца, за да излязат от квартала.