Служебният кабинет прие министерско постановление за изменени и допълнение на правилника за издаване на българските лични документи. Документът е изготвен във връзка с необходимостта от синхронизиране на Правилника за издаване на българските лични документи /ПИБЛД/с изискванията на Закона за електронно управление.
Новите лични карти вече ще ни струват 30 лева, вместо досегашните 18. Запазват се обаче безплатните лични карти за 14-годишните, както и тези за хората над 70. Бързата услуга за издаване за срок от 3 дни ще струва 60 лева, а експресната услуга – в рамките на 8 часа – ще струва 150 лева. Експресно издадените документи обаче ще могат да се получават само от София, но ще могат да се заявяват във всяко едно районно управление на територията на страната.
Запазва се безплатното издаване на първа лична карта на навършилите 14 години, както и за хората, навършили 70 години.Спира обаче издаването и на безсрочни документи, което сега се отнасяше за всички, навършили 58. На хората, навършили 70, ще се издават лични карти с 30-годишна валидност. Това означава, че столетниците също ще ходят за нови документи.
Така в информационните масиви ще се разполага и с максимално актуална снимка на възрастните хора, с която да се намали вероятността за злоупотреби. Новите лични карти имат повече защити срещу фалшификации.
Една от визираните промени касае удостоверението за придобиване на българско гражданство и съответно за загубване на българското гражданство. Отпада изискването това удостоверение да се прилага към заявлението за издаване на български личен документ, когато на този документ има данни в Националния автоматизиран национален фонд „Национален регистър на българските лични документи”, получени по електронен път от Министерството на правосъдието. Информацията за получаването на документа, съответно загубване на българско гражданство на лицето, ще се получава по служебен път от Министерството на nравосъдието.
Урежда се получаването по служебен път на информация за удостоверяване на лица с трайно увреждане. Тези данни ще се получават от Единната информационна система на медицинската експертиза. Предвидено е, когато тази информация не е достъпна по служебен път, заявителят да представя валиден удостоверителен документ от компетентен орган с цел ползване на преференциална намалена такса за издаване на документ за самоличност.
Променя се и образецът на заявлението за издаване на свидетелство за управление на моторно превозно средство.
При подаване на заявление за издаване и подмяна на шофьорска книжка, за да удостовери самоличността си, освен лична карта, временна карта за самоличност или паспорт, ще може да предоставя и предходно издадено свидетелство за управление на МПС. Съгласно ЗБЛД свидетелството представлява български документ, удостоверяващ правоспособността за управление, а за българските граждани – и самоличността на територията на страната ни, чрез съдържащите се в него данни;
Предвижда се подменените чуждестранни свидетелства за управление на МПС да се изпращат от ГД „Национална полиция” на държавата, която ги е издала. По този начин се избягва задължението тези документи да се изпращат във всички случаи чрез Министерството на външните работи.