Ново предизвикателство в трафика на Пловдив. Да преминеш прелезите на бул. “Копривщица”, без да улучиш дълго спуснати бариери, вече си е като шестица от тотото. Задръстванията в пиковите часове в “Смирненски” са напът да задминат и пословичните опашки в “Кючук Париж”, за които се пускат и мемета в интернет. Дори и в периодите, в които колите са малко, се образуват инфарктни ситуации, оплакват се живеещи в квартала.
“Около полунощ ни се наложи да чакаме поне 15 минути, докато мине влакът. Пристигнахме на плезеза на “Копривщица” и бул. “Руски” в 23,55 ч., бариерите бяха спуснати, бяхме трета кола. Чакахме, чакахме и чакахме, от никъде нищо. Предният шофьор се изнерви, тръгна по алтернативен маршрут, а зад нас се образува голяма опашка в никакъв час. Чак към 00,10 ч. влакът мина и кантонерката вдигна бариерите. Настана хаос като през деня. Имаше и велосипедисти, единият от тях дори не издържа и мина през спуснатите бариери, оглеждайки се страхливо”,
оплакват се хора от квартала, които снощи са попаднали в задръстването. Те се питат защо бариерите се спускат толкова рано.
Тази сутрин отново се е образувало голямо задръстване, гръмнаха групите във фейсбук, а потребители се жалваха, че вероятно има проблем с бариерите. Живеещи в района споделят, че е имало случаи да чакат между 15 минути и половин час, за да успеят да преминат през релсите.
Само преди седмица технически проблем в БДЖ затвори за час и трите жп прелеза на бул. “Копривщица”. Причината бе, че международнният влак за Турция бе счупил пантограф. Закъснения имаше и на влаковете София – Варна, както и за Карлово и Хисаря. Заради спуснатите бариери се образуваха огромни задръствания, а от полицията препоръчаха шофьорите да се придвижват по обходните маршрути през Коматевски транспорен възел и бул. “Марица” до пълното възстановяване на движението.
Припомняме, че близо година бариерите стояха вдигнати и колите преминаваха свободно заради ремонта на Централна гара. Движението на влаковете по челните коловози обаче бе възообновено през юни и така бе възстановена железопътната връзка с гара “Филипово”. От година пък битува идеята релсите да бъдат издигнати чрез естакада, а бул. “Копривщица” да стане високоскоростен.