Терминът „Черен петък“ за пръв път се появява във Филаделфия в началото на 60-те години. С него служители на местната полиция са наричали петъка след Деня на благодарността заради големите задръствания по пътищата.
Макар първоначалната употреба на термина да няма нищо общо с намаленията по магазините, той сега той се свързва единствено с пазаруване на стоки в разпродажба.
На този Черен петък, който официално е обявен на 29 ноември, потребителите възнамеряват да изхарчат повече, сочи проучване.
40 на сто от потенциалните купувачи обмислят да дадат между 100 и 350 лева, а над 37% – до 1000 лева.
1 от 10 българи пък са предвидили над 1000 лева. Останалите все още не са решили.
Въпреки, че на този ден всички категории стоки се разпродават като топъл хляб, превес имат топ 5 желани продукти, които са:
Дрехи и обувки
Черният петък е рай за жените, но и за мъжете, които обожават да ходят на шопинг. На този ден всички стоки изглеждат по-привлекателни, заради тебелките, които обещават изгодна покупка.
Детски стоки
Децата са с предимство, когато говорим пазаруване и особено за намаление на стоки. Бързото им израстване ни принуждава по-често да отскачаме до магазина. Поради тази причина много родители се възползват от намаленията на Черния петък, за да вземат най-необходимите неща, като дрехи и играчки.
Козметика
Козметиката също се нарежда сред предпочитаните стоки за пазаруване на Черния петък. Накъде без красотата? Дамите могат да попълнят колекцията си от гримове и бяла козметика на много по-изгодни цени, отколкото през останалото време от годината.
Парфюми
Това е любима покупка, както от жени, така и от мъже. Качествените аромати са скъпи и затова са предпочитани в кампании като Черен петък или по Коледните намаления.
Мобилни телефони
Много хора чакат Черния петък, за да си вземат желания телефон, което често излиза по-евтино, отколкото ако го вземат от мобилен оператор, обвързвайки се с двугодишен договор.