Около 833,3 млн. евро ще бъде само пряката чиста печалба за България годишно, когато официално бъде постигнато сухопътното присъединяване на страната към Шенген, пише официалният Schengen.News.
Става дума за директни печалби, всичките други ползи са друго.
Сред основните облагодетелствани от това решение ще бъдат тежкият автомобилен транспорт и производителите, както и износителите на стоки, чиито преки разходи според института се оценяват на 432,04 милиона евро.
Друга полза от пълното присъединяване на България към Шенгенското пространство би било и премахването на закъсненията, причинени от граничния контрол на българските граждани при преминаване на сухопътната граница с Румъния и Гърция, които понякога достигат 242 437 дни.
Гражданите на Румъния и Гърция, пътуващи до България, също ще се възползват от пълното присъединяване на България към безграничното Шенгенско пространство със спестяване на 217 998 дни.
Значителен принос ще има и в сектора на туризма. Присъединяването на България по сухопътната граница към Шенгенската зона би донесло и няколко ползи за околната среда, според доклада. Същото подчертава, че значително намаляване на въглеродните емисии ще дойде след премахването на контрола по сухопътните граници, пише Schengen.News..