Нов превозвач, който ще обслужва линия 1, предстои да избере на 19 януари община Пловдив. След това експертни екипи ще започнат преговори за включването на Труд в маршрута, стана ясно на среща в Областната администрация.
Липсата на обществен транспорт до голямото пловдивско село, която затруднява ежедневието на жителите, е показателен пример за проблеми, засягащи и други български общини. Основният препъникамък е законовата рамка, която в момента не позволява на общини като “Марица” да сключват договори с превозвачи за обслужване на линии от градския транспорт. Според участниците в срещата това налага необходимост от спешни законодателни промени, които вече са внесени в транспортната комисия на Народното събрание.
Докато те влязат в сила, обслужването на маршрута на линия 1 ще се базира на икономически принцип. Жителите на Труд ще трябва да плащат различна цена за билетите, за да не се натоварва неправомерно община Пловдив с разходи, които не следва да се поемат от нея.
“Трудностите, с които се сблъскваме, са познати на много общини в страната. Борбата за промени в закона е кауза не само за Труд, но и за цяла България”,
коментира председателят на сдружение “Бъдеще за село Труд“ Галина Тошева. Усилията на сдружението са насочени не само към осигуряване на транспорт за селото, но и към създаването на модел за справяне с подобни проблеми на национално ниво. Предстоят важни преговори с новия превозвач, както и срещи с представители на Народното събрание, за да се ускори процесът по изменение на законодателството.
Сдружение “Бъдеще за село Труд” вече е заявило готовност да потърси съдействие от министъра на транспорта, и общинските съветници в общините Пловдив и “Марица”, за да се гарантира подкрепата на институциите за каузата.