В управлението на Пловдив е тредиция лявата ръка да не знае какво прави дясната.
След дълго чакане и антирекорд за най-дълъг ремонт, започнал през 2018 година, “Кукленско шосе” най-после ще бъде отворено изцяло за движение до края на седмицата според обещанията на кмета Костадин Димитров. Екстрата обаче не е завинаги. След броени месеци важен участък от “Кукленско” отново ще бъде затворен, а новият асфалт ще се разкопава. Става дума за ключовото кръстовище с мотокара на ул. “Индустриална”.
Предвидено е от там да мине Южният обходен колектор, които идва от бул. “Александър Стамболийски” трябва да стигнет до Пречиствателната станция на “Ягодовско шосе”. Оказа се, че по време на ремонта на “Кукленско” е изграден само нов водопровод, но огромните тръби за мръсните води не са положени. Вчера и днес изкопът на кръстовището се зарива и трамбова, а утре предстои наливането на асфалта.
Това е до болка познат абсурд в управлението на Пловдив. Хвърлят се милиони за ремонти, а после ремонтираното се разкопава отново.
Възложител на новия водопровод на “Кукленско шосе” е Община Пловдив, а на изграждането на Южния обходен колектор с европейски средства – държавното ВиК-Пловдив ЕООД. Различни са и изпълнителите – на “Кукленско” работи “Европейски пътища” АД, а по колектора консорциум от 2 софийски и една бургаска фирма. Именно местната власт обаче има отговорността да координира действията по различните проекти, независимо кой е възложител, коментират експерти в бранша.
От недомислиците страдат пловдивчани, които отново ще трябва да висят в опашките на “Кукленско шосе” при новото му затваряне. Да не говорим, че ще се харчат два пъти пари за изкопни дейности на едно и също място.