Нов бранд “Червената стена” ще популяризира най-големия резерват в Родопите и ще осигури възможности за инвестиции в региона. Създаването му стана възможно, след като ЮНЕСКО одобри за финансиране проект на РИОСВ-Пловдив за популяризиране на природната стойност на парка, съобщиха от екоинспекцията.
Проектът „Подпомагане на устойчиво икономическо и социално развитие на Биосферен парк „Червената стена“ чрез създаване на цялостен бранд и популяризиране на природната стойност и регионалните предимства от биосферния парк“ предвижда разработване на разпознаваема марка (бранд), която да послужи като модел за възприятие на територията на парка, съвпадаща изцяло с община Асеновград и да допринесе за интуитивното идентифициране на типичните местни продукти и услуги. По този начин се цели осигуряването на възможности за развитие на дългосрочен природосъобразен поминък и туризъм в района, по-добра информираност на местните общности и повишаване на тяхната мотивация да опазват природните ресурси на парка и устойчивото им използване.
Освен дейности по създаване на лого на Биосферен парк „Червената стена“ предстоят дейности по регистрацията на марка в патентното ведомство, идентифициране на местни дейности, продукти и услуги, които могат да се възползват от нея, както и представяне на възможностите, които това предоставя пред местните производители на продукти и услуги, консултативния съвет на биосферния парк и пред широката общественост.
Изпълнението на проекта ще продължи до края на следващата година. РИОСВ – Пловдив ще информира регулярно заинтересованите страни за всички етапи от реализацията му и ще се стреми да ги привлече като активни партньори.
Припомняме, че на 3 ноември светът отбелязва Международния ден на биосферните паркове, обявен по Програмата „Човекът и биосферата“ на ЮНЕСКО.
В България има четири биосферни парка – „Централен Балкан“, „Червената стена“, „Сребърна“ и „Узунбуджак“, обявени през 2017 г. Програмата „Човекът и биосферата“ привлича все повече посетители в българските биосферни паркове и предизвиква засилен интерес към потребление на местни продукти, а Международният ден на биосферните паркове популяризира възможностите, които тези територии предоставят, така че все повече хора да станат съпричастни с тази концепция, насочена към намиране на баланса между природата и човека.