Алтернативен булевард на “Александър Стамболийски” в “Южен”, който да бъде изграден върху старите жп релси от Коматевско до Кукленско шосе, е една от идеите за разтоварване на трафика в най-големия жилищен район на Пловдив. За проекта, според който НКЖИ може да дари имота и там да се изгради 4-лентов път, се говори от години. До голяма степен обаче той зависи от държавата.
Друг вариант за облекчаването на потока от автомобили е разширението на бул. “Ал. Стамболийски”. Проблемът тук обаче е отчуждаването на 59 частни имота по протежението му, което ще струва милиони левове на администрацията. Със същите средства би могло да бъде изградено пътното трасе в съседство на най-ремонтирания булевард в Пловдив. По план то трябва да започва от Коматевско шосе, да минава през “Филикон”, а оттам ще продължи към “Димитър Талев”, стигайки чак до светофарите на Митницата.
Първоначалното намерение на общината бе да вземе имота от НКЖИ и да построи успореден път на “Ал. Стамболийски”, който да е временен, докато траят дейностите за Южния обходен колектор, а след това да стане и постоянен. Спирачката, която се появи обаче бе закупуването на парцели от имота от частни фирми. Другата сериозна пречка е, че дори и НКЖИ да дарят целия имот на Пловдив, то там все още се намират жп релсите, които са в активите на дружеството.
Получава се парадокс. На много места по трасето релсите липсват. Подобен тип стари съоръжения се премахват от НКЖИ с машина, която ги събира, докато се движи по тях. Така, за да се осъществи демонтажът, те първо трябва да бъдат поставени, а след това отново свалени. Което пък не е никак евтино.