Проблемът с паркирането в Пловдив се задълбочава, а местната власт не прави нищо съществено, за да го реши. Заедно с разрастването на града и продължаващата миграция на хора от съседни общини и области нараства и броят на автомобилите, които домуват в Пловдив. По статистика от „Пътна полиция“ само регистрираните в КАТ-Пловдив автомобили са над 220 000 и нарастват с по 5-6 хиляди годишно. Отделно са колите на новодомците с регистрации от Хасково, Кърджали, Смолян и т.н.
Местната власт няма решение на проблема. През последните години имаше различни идеи като Наредбата за платено паркиране до блока, изграждане на многоетажни паркинги в отделните райони и т.н., но по различни причини нито една не сработи.
Време е Общината най-накрая да направи нещо реално, защото войната за паркиране ескалира, а освен добрите междусъседски взаимоотношения страдат тротоарите, кръстовищата, зебрите пред училища и забавачки и най-вече зелените площи. Тези в междублоковите пространства уж се поддържат от ОП „Паркове и градини“ и влизат в баланса на зелената система в Пловдив. На практика обаче повечето от тях отдавна не съществуват, превърнати в незаконни паркинги или кални петна.
Решения има:
- Край на издаването на разрешения за строеж когато инвеститорът не е осигурил достатъчно места за паркиране
- Въвеждане на зелена зона
- Оформяне на платени места за паркиране до блоковете
- Въвеждане на режим за еднопосочно движение в кварталните улици, който ще осигури възможност за паркиране в едното платно.
Остава администрацията и Общинския съвет в Пловдив да поемат своята отговорност по въпроса.
А дотогава, поне нарушителите, газещи зелените площи, да бъдат глобявани. Хем ще имат едно наем за следващото паркиране, хем Общината ще понапълни хазната, за да може утре да възстанови онова, което дружно рушим днес.