Да паркираш в Пловдив, без да нарушиш някоя наредба или Закона за движение по пътищата, отдавна е мисия невъзможна.
Войната за паркирането продължава с пълна сила, а бойните действия се пренасят на все по-големи територии.
Най-ожесточени са споровете за паркиране в “Южен”

В “Кючука” няма спасение от наглеците, които паркират като хуни и стават все по-изобретателни в завземането на територии. На евентуална забележка от някой буден гражданин, че разнасят кал и прах по улиците, когато напуснат калните петна, в които са паркирали, наглеците, често с акцент от съседните общини и области, отговарят –
Ми кво да напраа, няма къде да спра

Жертви на войната падат тревните площи, тротоарите и дори кръстовищата на малките квартални улици, където колите спират направо под знаците “Стоп”. Преминаващите без предимство шофьори поемат огромни рискове, защото трябва да подадат половината кола в кръстовището, преди да получат някаква видимост за ситуацията.
Превзети от коли са и улиците, които уж изпълняват роля на обходен маршрут на бул. “Александър Стамболийски”, където с огромно закъснение продължава историческият ремонт. Трета година обаче тук човек от администрацията или общинското предприятие “Организация и контрол на движението” явно не е стъпвал. Нито една от половин дузината институции, които имат отношение към организацията на движението в Пловдив, не си направи труда да сложи знаци за временна организация по въпросните улици и после да глобява нарушителите, за да не се стига до кошмарния трафик и бесни шофьори всяка сутрин и вечер в квартал с 3 детски градини, ясла и училище.
На много улици в Пловдив колите са превзели и двата тротоара. За пешеходци, инвалиди и майки с колички явно остава само пътното платно.Но както се знае за управлението по български, то от десетилетия е на принципа
важно е на хората да им е гадно
Войната за паркиране в Пловдив няма да спре, докато в града продължават да се строят гета от бетон, в резултат на което броят на автомобилите расте с по 6-7 хиляди годишно.
Докато овладеят хаотичното презастрояване или чакат бурята на имотния пазар сама да отмине, администрацията и управляващите трафика в Пловдив могат поне да намалят щетите с няколко прости и не много скъпи действия. Те отдавна са известни на изкушени от градоустройство и тронспортни комуникации с поне малка експертиза в стажа си:
- Край на издаване на строителни разрешителни без реално осигурени паркоместа за бъдещите обитатели на сградите.
- Край на издаването на разрешителни за промяна на предназначението на изградените гаражи в магазини, офиси, сервизи и т.н.
- Мащабно изграждане на места за платено паркиране в междублоковите пространства там, където не се засяга зелената система.
- Въвеждане на еднопосочно движение в малките квартални улици.
- Въвеждане на зелена зона.
Ако някой кмет има куража да реализира тези пет прости мерки, ще остане в историята на Пловдив като голям градостроител.
А може да стане и първият българин с Нобелова награда.
За мир!
Защото ще е сложил край на една братоубийствена война.
Тази за паркирането в Пловдив.