Спектакълът “Портретът на Дориан Грей” на режисьора Веселка Кунчева по едноименния роман на Оскар Уайлд гостува на сцената в Дома на културата от 19 ч. днес. Зрелищен, мащабен и завладяващ, той е носител на наградата Аскеер ’24 за сценография. Творческият екип на Габровския театър се фокусира върху темата за изгубването на личността в желанието да преживее и опита максимално много от това, което животът предлага. Тематичен акцент, който намира израз и в сценографското решение на Мариета Голомехова, е разпадането вследствие на загубата на устои. Красотата е съсипана и загубва формата си, когато изкушението вземе превес – това ще видим на сцената като райска градина, която претърпява постепенно разруха.
Кукленият театър кани най-малките зрители – от 6 месеца до 3-годишна възраст, на “Кой съм аз? Театър за бебета” от 10,30 ч. Спектакълът е разходка в света на животните, които децата виждат в книжките. Но тези книжки са различни – в тях всичко оживява. Една малка гъсеничка се запознава със света и неговите обитатели, докато накрая, вече пораснала и научила много нови неща, се превръща в красива пеперуда. Емоционална среща отблизо с куклите и актьорите, изпълнена с нежност и топлина. А накрая малките зрители могат да разгледат куклите, да се разходят (или да попълзят) сред декорите.
Журналистът Георги Найденов ще представи най-новата си книга “Възход чрез победи – разпад без поражения” от 17.30 ч. в залата на НЧ “Алеко Константинов”. В нея авторът разказва за фундаментални събития от световната история през последните 100 години. В 15 статии популярният БТА-нец анализира факти от изпитанията на човечеството, сред които Втората световна война и битката за Москва, създаването на Общността на независимите държави до съвременните междуетнически конфликти, както и кризата в Украйна. Книгата ще бъде представена от пловдивския творец Асен Димитров-Феликс.
От 18 ч. галерия “Възраждане” ни кани на официалното откриване на изложба живопис “Дионисиеви мистерии” на маестро Васил Петров. Експозицията ще ни потопи в тайнства – божествени и човешки. Любимите на художника сюжети – жената, виното, боговете, са своеобразна живописна подготовка за Трифон Зарезан и месеца на виното и любовта. Картините може да бъдат видени до 4 февруари.
В чуден свят ще ни отведат днес майсторките от Мацаница – от 18,30 ч. под вещото им ръководство ще сътворим картината “Водопадът”. От същия час в Дали Вино ни канят да нарисуваме творбата “Давам всичко за теб”. В творческото пространство на Triple Art пък ще се отдадем в прегръдките на “Червеното цвете”.
Новата стихосбирка на Станислава Станоева “Хляб, любов и други ангели” ще бъде представена от 19 ч. в клуб “Петното на Роршах”. Думи за поетесата и творбите ѝ ще каже писателят и драматург Александър Секулов.
“Без кръв” по едноименния роман на Алесандро Барико гледайте от 19 ч. на сцената на Драматичния театър. В спектакъла на Диана Добрева епосът и поезията, словото и музиката, жестът и танцът са като буре с барут и запалена кибритена клечка. Усилването на омразата между хора и народи бележи духа на епохата, в която живеем. Човек е все по-сам върху “сърцето на земята”. Съвместният спектакъл на Драматичен театър – Пловдив и Драматичен театър – Велес, Северна Македония произнася със силата на изкуството, че спасението е в пътя на помирението, в отказа от кръвта.
И само любовта затваря раните, без да повтаря болката.
По същото време в Драматичния театър започва и “Eлизабет или кралицата девственица” от Кристиан Симеон. Власт и дворцови интриги, любов и страст, себичност и саможертва. Фантазен разказ за една от най-великите жени, живели някога. Елизабет I остава в историята като първата велика кралица на Англия, чието управление и до днес се смята за “Златен век”. Тя води страната до невиждан възход, но никога не намира любовта, никога не се омъжва и никога не споделя престола си. Спектакълът няма претенция за историческа достоверност. Не се стреми да отведе зрителя в ренесансова Англия, нито да го потопи в любовната история на Елизабет I и нейния единствен любим Робърт Дъдли. Това е история-фикция за слабостта на силните, за стремежа към властта, за свалянето на маските и за жертвите, които правим, когато се изправим пред колосалния сблъсък между любовта и короната.