Вече няма нужда да се борите с кучето си във ваната. Италианската луксозна модна къща Dolce & Gabbana пусна нов парфюм за домашните любимци.
„Ароматизираната мъгла без алкохол за кучета“ се продава за 99 евро и се предлага с безплатен нашийник – но също и с предупреждение от активисти за правата на животните, които казват, че може да им причини страдание и стрес. „Аз съм деликатен, автентичен, харизматичен, чувствителен“, започва видеото, рекламиращо аромата, като показва елегантни и меки бишон фризе, дакел и чихуахуа, позиращи на столче. „Защото аз не съм просто куче, аз съм Fefe“, завършва то.
Парфюмът е кръстен на кучето на съоснователя на марката Доменико Долче и съчетава "свежи и деликатни нотки" на иланг-иланг, мускус и сандалово дърво. „Това е нежен и обгръщащ аромат, създаден за игрива, ежедневна красота“, казват от компанията.
Международната благотворителна организация за защита на правата на животните PETA обаче е на мнение, че "пръскането на кучетата с аромат, предназначен да угоди на хората, може да ги разстрои много". "Кучетата имат стотици милиони повече рецептори в ноздрите си и могат да миришат 10 000 до 100 000 пъти по-добре от хората", каза основателят на PETA Ингрид Нюкирк в изявление за AFP.
Парфюмите, напръскани върху козината им, „могат да им причинят раздразнение и стрес, и да попречат на способността им да откриват други миризми в околната среда и да общуват с други животни, които срещат“, заяви още тя.