Понеделник, 10 часа. Времето е идеално за пътно-строителни дейности.
Трети ден обаче на бул. “Александър Стамболийски” в пловдивския район “Южен”, където се изпълняват дейности по изграждане на Южния обходен колектор”, няма нито един работник, а машините са в продължителна сиеста, информира читател на “Пловдив Дейли”, който ни изпрати и снимки. Месеци наред ключовата пътна артерия е затворена в три участъка – край Затвора, между ул. “Стефан Стамболов” и ул. “Никола Димков” и след нея в посока “Коматевско шосе”.
Важният проект на стойност 85 млн. лева, който се изпълнява от ВиК-Пловдив с европейско и национално финансиране,, отдавна е в риск. Изпълнителят е консорциум от фирми, част от който е и дружество, свързано с прословутия Бончо Бонев, станал известен с абсолютния антирекорд за бавен ремонт на ул. “Даме Груев”. Заради бавните действия на същия изпълнител непрекъснато се отлага и пускането на движението по транспортния възел “Модър-Царевец”. Проектът за Южен обходен колектор е извън всякакви графици, а втора година хората от квартала са в транспортен капан. Десетки бизнеси в района пък фалираха, след като обектите им задълго се оказаха недостъпни за клиентите. Колите маневрират по зле организираните обходи, от които пък общината така и не си направи труда да отстрани неправилно паркиращите коли.
Припомняме, че фирмата на Бончо Бонев “Парсек груп” спечели почти едновременно други 4 важни обекта в Пловдив – реконструкцията на ул. “Даме Груев”, където неудачите продължават и до днес, изграждането на ул. “Владая” в район “Източен”, където работата изобщо не е започнала, както и строителството на двете нови спортни зали в “Западен”.
Бончо Бонев е известен с успешното жалене на държавни и общински поръчки в КЗК и административните съдилища.
И пак се правят на тарикати и оставят старите бордюри. Дори едно изсъхнало дърво ги мързи да премахнат до сервиз Матанов. Който е надзорник да отива веднага на борсата по труда.