Представители на браншовата организация на таксиметровите шофьори в Пловдив поканиха за свой член шефа на ОП “Организация и контрол на транспорта” Георги Стоилов. Целта им е той да бъде в крак със законодателството в бранша и да не излага, по думите им, зам.-кмета по транспорт в Общината Савина Петкова. “На сесията госпожа Петкова обяви, че изискването за жълт цвят на таксиметровите автомобили е отпаднало и цитира шефа на ОКТ г-н Стоилов, от когото го била чула. Информацията обаче е грешна”, посочиха от Националната асоциация за защита на превозвачите и таксиметровите водачи (НАЗПТВ).
Членовете ѝ настояват за промени в Закона за автомобилните превози, за които се борят вече 20 години.
Володя Домашенко, Хамди Омер и Мариян Киров изложиха проблемите на бранша, сред които искането им за отпадане на задължителния жълт цвят за таксиметровите автомобили. Според тях това ги дискриминира на фона на останалите видове обществен превоз, за които няма подобно изискване, и води до допълнителни разходи. От асоциацията поискаха също промяна в закона, според който автомобили, по-стари от 15 години, не могат да извършват таксиметрови услуги. Те призоваха кмета Костадин Димитров да ги приеме на среща, защото проблемите се трупат. Един от тях е липсата на свободни места по стоянките. По тях спират и други коли и заемат местата на такситата. Стоянките са обозначени единствено с информационни табели и са без необходимата маркировка, което лишава “паяка” от основание да вдига колите на нарушителите.
За 2 години сме внесли над 1 милион в бюджета на ОКТ, а те нямат 10 000 лева да направят стоянките
Изчислили сме, че това са 200 000 лева пропуснати ползи за Общината от “Синя зона”, заявиха от асоциацията.
“Таксиметровите превози са доведеното дете в транспортното семейство. За нас има само ограничения, забрани и строги рестрикции. От свободна професия се превърнахме в наемници. Преди време бяхме таксиджии, а сега ни наричат бакшиши”, недоволстват шофьорите. Според тях големи фирми в бранша работят без регистрация по ДДС. Над 90% от таксиметровите шофьори пък са без осигуровки, а 15 на сто от тях нямат документи за извършване на таксиметрова дейност.