Имат ли договори фирмите, които возят по допълнителните линии в Пловдив и кой контролира изпълнението на разписанията.
Общинските съветници Владимир Славенски, Николай Гюров и Тодор Токов ПП-ДБ очакват отговори от кмета на Пловдив Костадин Димитров за бизнеса с маршрутките.
Тримата алармираха, че в приемните им и онлайн са получени множество сигнали за нередности и липса на контрол върху услугата.
Маршрутните линии са предназначени да улеснят пътуващите и да допълнят линиите на градския транспорт, като покриват райони, където автобусите не достигат.
В същото време гражданите се оплакват, че разписанията не се спазват, бусовете са претъпкани, а водачите шофират опасно и не изпълняват курсовете до край. Много жалби има за маршрутна линия № 5, която свързва Община Пловдив и Община Марица и е жизненоважна алтернатива за пътуване между града и съседните села и индустриални зони.
Маршрутните линии в Пловдив са 7. Те работят по разписания, одобрени през 2014 г., като заповедта за тях е изтекла на преди две години. Неяснотата относно договорите с превозвачите и тяхната валидност поражда въпроси относно правното основание на маршрутните линии и контрола, упражняван от Община Пловдив, считат още от ПП-ДБ.
Те се интересуват какъв е срокът на договорите за обслужване на 7-те маршрутни линии, ако договорите са изтекли, планира ли Община Пловдив да сключи нови контракти и за кои линии. Те питат още има ли цялостна концепция местната управа за развитието на допълнителните вътрешноградски линии, която да бъде представена от общинското ръководство.
Прозрачността върху контрола и управлението на маршрутните линии в Пловдив е от решаващо значение за осигуряване на качествена услуга за гражданите и гарантиране на безопасността им, категорични са съветниците от ПП-ДБ.