Дежавю!
След всяка трагедия на пътя, в които си отиват хора, МВР стартира кампания за борба с пътните нарушите нарушители. И както винаги, битката с джигитите остава само на хартия, а България продължава да държи първенството за катастрофи с фатален край в черната статистика на Европа.
“Глобите за пътните нарушения трябва да бъдат увеличени драстично”,
заяви днес министърът на вътрешните работи Калин Стоянов в коментар за касапницата в Пловдив, в която загинаха 21-годишния Кристиан и спътницата му Теодора. Припомняме, че в ужасяващия удар на бул. “Руски” в Пловдив пострадаха още двама младежи и пожарникар от спасителния отряд. Както “Пловдив Дейли” първи писа, загиналият шофьор на джипа “Рендж Роувър”, който се разцепи на две след зверски сблъсък с над 150 км в час, е син на служителка на МВР, която работи в отдела за назакателни постановления на КАТ-Пловдив.
След трагедията министър Стоянов обеща повече жива сила на МВР по пътищата, включително и нощем. За пореден път ще се проверява и как работят системите за видеоконтрол и наблюдение по кръстовища и основни булеварди в градовете.
До 4 – 5 месеца се очаква да заработят и камерите на толсистемата, които ще мерят средна скорост по пътищата, а по записите ще се налагат наказания, каза още вътрешният министър.
Той цитира анализ на МВР, според който последните тежки катастрофи са дело на млади шофьори, които са самокатастрофирали.
Превенция или наказания
Искането за по-тежки наказания е стандартна реакция в България след всяка тежка катастрофа с жертви. В резултат депутатите редовно правят допълнения в Наказателния кодекс и Закона за движение по пътищата, от които после нищо не произлиза. Според експертите преди наказанията трябва да се помисли за превенцията, за да не се стига до чести нарушения. Тя би трябвало да включва повече полицейски сили на терен, включително проверки за шофиране след употреба на дрога и алкохол, както и засилен контрол за начина по който се провеждат шофьорските курсове и се издават книжките.
Специалистите настояват да се увеличат случаите, в които за драстични нарушения се отнемат колите на нарушителите, независимо чия собственост са.