• За нас
  • Екип
  • Реклама
  • Контакти
сряда, юни 25, 2025
  • Вход
Няма резултат
Виж всички резултати
абонирай се
Plovdiv Daily
  • Денят
  • Пловдив
  • Политика
  • Бизнес
  • Спорт
  • Свят
  • Забавления
  • Лайфстайл
  • Денят
  • Пловдив
  • Политика
  • Бизнес
  • Спорт
  • Свят
  • Забавления
  • Лайфстайл
Няма резултат
Виж всички резултати
Plovdiv Daily
Няма резултат
Виж всички резултати
Реклама
Начало Новини без категория

Планирай умно! “Модър – Царевец” е готов. А след него накъде?

Пловдив държи всички рекорди по бавни ремонти. Пет важни обекта се строят общо 37 години. Общината куца с организацията на поръчките, обходите и избора на изпълнители

от Руси Чернев
юни 7, 2024
в Новини без категория
A A
0
Планирай умно! “Модър – Царевец” е готов. А след него накъде?
Планирай умно! “Модър – Царевец” е готов. А след него накъде?
Планирай умно! “Модър – Царевец” е готов. А след него накъде?
174
СПОДЕЛЯНИЯ
1.9k
ПРЕГЛЕДА
Сподели във FacebookСподели в X
Реклама

Транспортната връзка “Модър Царевец” е готова 14 години след първата копка и днес ще бъде открита с фанфари. Дългото и мъчително строителство на един тунел, дълъг не повече от 500 метра, показва колко дълбоки проблеми има в община Пловдив при градското планиране и управлението на важните проекти като се започне от техническите разработки, финансирането, избора на изпълнители, организацията на движението и обходните маршрути в районите на голямото строителство и се стигне до контрола и ужасяващото прекрачване на договорените срокове с изпълнителите.

А случаят “Модър – Царевец” е показателен и за други два проблема – липсата на приемственост и умения сред градската управа да лидира и координира процеси, в които са въвлечени различни институции и изпълнители.

Реклама

В резултат едно съоръжение, каквото в нормалните страни се изгражда максимум за 6 месеца заедно с проектирането, тук отне повече от 14 години.

За необходимостта от бърза връзка на районите “Западен” и “Южен” в Пловдив се говори от 80-те години на миналия век. През 2008 г. е възложено задание за проект, а през 2010 г. той е готов. На следващата година, последната от мандата на Славчо Атанасов, са осигурени и пари за реализацията на пробива. Те са част от средствата, които Пловдив получава за приемането на софийския боклук.

Още в първите месеци на управлението си обаче Иван Тотев праща проекта във фризера и пренасочва осигурените пари за “Модър Царевец” към по-бързи и ефектни ремонти на важни булеварди в центъра на Пловдив. През 2016 година Националната компания “Железопътна инфраструктура” извършва пробива под софийската жп линия във връзка със свой проект за модернизация на трасето от Пловдив до гара Септември. Парите от софийските бали обаче бяха похарчени, а общината не намери нови средства, за да изгради съоръжението.

Реклама

Пари най-после бяха осигурени по времето на кмета Здравко Димитров. Тогава бе актуализиран техническият проект и бе утвърден вече избрания изпълнител в лицето на “Драгиев и Ко”. Строителството вървеше с бързи темпове, но се превърна в кошмар, когато на терена дойдоха и строителите на Южния обходен колектор, които трябваше да прекарат част от съоръженията през готовия тунел. И така повече от година до днешния предизборен 7 юни, в който лентата на “Модър-Царевец” най-после ще бъде срязана.

И идва по-важният въпрос – накъде ще се движат колите, когато преминат през тунела?

На юг бул. “Александър Стамболийски” ще е затворен поне до края на годината, а по обходния маршрут по съседните улици и сега е пълен хаос и кошмар.

modar charevec. stamboliiski

Остават две възможности – надясно по “Коматевско шосе”, където в час пик колите едва пъплят, или наляво към Коматевския възел и после надясно по бул. “Никола Вапцаров”, който също е трудно проходим сутрин и вечер.

modar charevec6

На север от тунела положението е същото. Ул. “Царевец” тепърва ще се ремонтира, а възможностите са колите да минават по “Солунска” или “Хаджи Димитър” и “Лерин”, за да стигнат до “Пещерско шосе”. Или, да, “Модър – Царевец” е готов след 14 години чакане, но още дълго време няма да е удобна и бърза връзка между “Западен” и “Южен”.

modar charevec7
От ранна сутрин служитнели на “Чистота” мият и лъскат пътното платно, но за графитите, които вече красят новия обект, време няма

Защо ли?

Ами защото в Община Пловдив не умеят да планират умно и не спазват златното правилото “отчуждавай и проектирай днес, за да строиш след 10 години”. Справка – пропуснатата възможност да се разшири бул. “Александър Стамболийски” с парите за възстановяването на пътната настилка като част от проекта за Южен обходен колектор.

Строителството на “Модър Царевец” обаче не е единственият печален рекорд в Община Пловдив, която от години се движи като костенурка с важните инвестиции. Има поне още 4 проекта, които надхвърлиха мандатите на поне трима кметове, а петилетката на обектите се взима за две.

Топ 5 на най-бавните ремонти в Пловдив

  1. “Модър – Царевец”  – 14 години от проектирането, 8 от първата първа копка и 5 от реалното строителство. Изпълнител – “Драгиев и Ко”, стойност 14,5 млн. лева.
  2. Стадион “Христо Ботев” – 11 години от събарянето на стария стадион и 4 от началото на строителството на новия. Кореж. Изпълнител ДЗЗД “Колежа” с водещ партньор ПИМК. Стойност 83 млн. лева.
  3. “Кукленско шосе” – 6 години от договора с избрания изпълните и 5 години от разкопаването на първия участък. Изпълнител – “Европейски пътища”, стойност 6,5 млн. лева.
  4. Зала “Дунав” – 4 години и половина от първата копка. Изпълнител “Пирс Д”. Стойност 7,5 млн. лева при първоначално планирани 4,5 млн.
  5. Бул. “Александър Стамболийски”, част от проекта за Южен Обходен колектор – 2 години от първата копка, а строителят не е свършил и половината работа, да не говорим за планираната нова връзка над “Асеновградско шосе” с район “Тракия”. Стойност на целия проект за Южен обходен колектор – 105 млн. лева.

Всичко за петте обекта – 37 години работа и 213 милиона държавни, общински и европейски средства. А на три от обектите краят им все така не се вижда.

Честито от градостроителите и техните изпълнители!

 

Свързани Новини

  • Връзката между “Западен” и “Южен” е факт: Пускат колите по пътния възел Модър-Царевец
  • Ало, Общината! Някой да въведе ред по обходните маршрути в “Кючук Париж
  • След поредната отсрочка: Колите тръгват по “Модър – Царевец” през юни
  • Колите тръгват по “Модър-Царевец”! И накъде ще се движат?
Тагове: ВодещиЗдравко ДимитровИван Тотевкметкостадин димитровМодър-ЦаревецоткриванеСлавчо Атанасовтоптоп топ
Руси Чернев

Руси Чернев

Още от категорията

Изящна балетна гала на талантите от DS Magnifique

Изящна балетна гала на талантите от DS Magnifique

юни 24, 2025
Започна се: Насрочиха Общо събрание на ПФК “Ботев”

Започна се: Насрочиха Общо събрание на ПФК “Ботев”

юни 19, 2025
Градски автобус помете кола на кръстовище, има загинал

20-годишни са в тежко състояние след удар в дърво край Пловдив

юни 17, 2025
Иван Гарабитов получи куп награди за юбилея си

Иван Гарабитов получи куп награди за юбилея си

юни 14, 2025 - Updated On юни 19, 2025
Повече
Следваща Статия
Известни пловдивски лекари – роднини с новата президентка на Мексико

Известни пловдивски лекари - роднини с новата президентка на Мексико

Вашият коментар Отказ

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Реклама

Популярни

  • Жега и нерви по АМ “Тракия”: Адска 40-километрова тапа задръсти пътя към морето

    Жега и нерви по АМ “Тракия”: Адска 40-километрова тапа задръсти пътя към морето

    264 споделяния
    Сподели 106 Tweet 66
  • Огромен пожар избухна до трафопост в Пловдив! Димът пълзи към “Тракия”

    179 споделяния
    Сподели 72 Tweet 45
  • В Раковски Lidl черпи с просеко и подарява ваучери за пазаруване

    172 споделяния
    Сподели 69 Tweet 43
  • На изпита по БЕЛ: Преразказват “Урок по японски” на Виктория Бешлийска

    164 споделяния
    Сподели 66 Tweet 41
  • Кървав инцидент на пътя край Пловдив! Мъж е в тежко състояние след сблъсък с 20-годишен шофьор

    156 споделяния
    Сподели 62 Tweet 39

Анкета

Трябва ли да има часове по религия в училище?

Последвайте ни

Plovdiv Daily


Изпрати новина

Този сайт е защитен от reCAPTCHA и Google Политика за поверителност и Условия за ползване са приложени.


Конфигурация на бисквитки по ЕИЗ .

НОВИНИ

  • Ало, кмете
  • Афиш
  • Бизнес
  • Видео
  • Вкусно
  • Градски истории
  • Денят
  • Забавления
  • Здраве
  • Избори 2024
  • Култура
  • Лайфстайл
  • Любопитно
  • Мнения
  • На път
  • На фокус
  • Новини
  • Новини без категория
  • Огледало
  • Париж 2024
  • Пловдив
  • Политика
  • Правосъдие
  • Светски
  • Свят
  • София
  • Спорт
  • топ топ
  • Трафик
  • Успелите
  • център топ
  • Час пик

ИНФОРМАЦИЯ

  • Условия за ползване
  • Политика при коригиране
  • Политика за поверителност
  • Политика за бисквитките

ЗА НАС

„Пловдив Дейли“ е медия, създадена от журналисти с богат професионален опит и активни позиции в обществения живот.

Информацията в „Пловдив Дейли“ се списва от авторите на медията. Използват се коментари на авторитетни анализатори, общественици и експерти в различни области на живота - политика, бизнес, спорт, култура.

  • За нас
  • Екип
  • Реклама
  • Контакти

© 2025 Povdiv Daily Всики права запазени! Изграждане и Дигитален маркетинг благодарение на MasterWeb LTD.

Добре дошъл обтново!

Влезте в профила си по-долу

Забравена парола?

Изтеглете паролата си

Моля, въведете потребителското си име или имейл адреса си, за да зададете отново паролата си.

Вход

Add New Playlist

Няма резултат
Виж всички резултати
  • Plovdiv Daily
  • Бизнес
  • Денят
    • Мнения
    • Новини
    • Свят
    • Час пик
  • Забавления
    • Култура
    • Любопитно
    • На път
    • Спорт
  • Лайфстайл
    • Вкусно
    • Здраве
    • Огледало
    • Светски
  • На фокус
  • Пловдив
    • Ало, кмете
    • Афиш
    • Градски истории
    • Трафик
  • Политика
  • Успелите
  • Екип
  • За нас
  • Контакти
  • Реклама

© 2025 Povdiv Daily Всики права запазени! Изграждане и Дигитален маркетинг благодарение на MasterWeb LTD.