• За нас
  • Екип
  • Реклама
  • Контакти
понеделник, май 19, 2025
  • Вход
Няма резултат
Виж всички резултати
абонирай се
Plovdiv Daily
  • Денят
  • Пловдив
  • Политика
  • Бизнес
  • Спорт
  • Свят
  • Забавления
  • Лайфстайл
  • Денят
  • Пловдив
  • Политика
  • Бизнес
  • Спорт
  • Свят
  • Забавления
  • Лайфстайл
Няма резултат
Виж всички резултати
Plovdiv Daily
Няма резултат
Виж всички резултати
Реклама
Начало Денят Новини

Пет важни обекта, които можеха да отпушат града, ако кметовете не строяха стадиони

Златно правило в градоустройството, което община Пловдив не спазва: Планирай днес, отчуждавай утре, за да строиш след 10 години

от Руси Чернев
юли 8, 2024
в Новини, Мнения, На фокус, Пловдив
A A
0
koleja
445
СПОДЕЛЯНИЯ
4.9k
ПРЕГЛЕДА
Сподели във FacebookСподели в X
Реклама

Управлението на един град е сложен процес, който включва оперативни действия, гасене на пожари, лидиране на процеси, снимки с успели съграждани и най-вече – визионерски поглед за развитието, бъдещите предизвикателства, проблемите и тяхното решаване.

Важна част от управлението е екипът на кмета. А ключова роля в него имат главният архитект, главният инженер и зам.-кметът по строителството – все длъжности, силно подценявани в Пловдив през последните години.

Реклама

Ако хората на въпросните позиции имат необходимата експертиза и опит да управляват процеси, на кмета ще му е много по-лесно. А самият той щеше да се придържа стриктно към златното правило в градоустройството, което гласи

Планирай днес, отчуждавай утре, за да строиш след 10 години.

Ако пловдивските управници го спазваха, градът днес нямаше да е затапен от бавни ремонти, некачествен обществен транспорт и лоши транспортно-комуникационни решения.

Ето 5 важни обекта, които можеха да отпушат града, ако бяха подготвени навреме от екипите в общината. Първо условие някога те все пак да се случат е Пловдив да се управлява от визионери,  които спазват негласния обществен договор в какъв град искаме да живеем и по какви правила, а не да се огъват пред всеки натиск на тази или онази група в Общинския съвет или чета квартални активисти., опитващи да спрат всеки важен проект, ако багерите им пречат.

Реклама
  1. Бързи и удобни връзки с пробива под Централна гара /25 милиона/

probiv garata plovdiv

Ако те бяха добре планирани и реализирани заедно с изграждането на тунела, днес нямаше да плачем за Бетоння мост и да висим в задръстванията на надлез „Родопи“ и „Кометевско шосе“. Технически решения има и те са разписани отдавна от специалистите. Но общината така и не ги прочете, както не извърши навреме и отчуждителните працедури, за да осигури необходимите трасета. Фаталното закъснение доведе до това, че пробивът на практика няма да се използва ефективно в следващите минимум 10 години.

  1. Разширяване на бул. „Ал. Стамболийски“ по време на строителството на Южния обходен колектор /15 милиона/
kostadin dimitrov boncho bonchev
Бончо Бончев /вдясно/ обясни наскоро на кмета Костадин Димитров защо се бави строителството на Южния обходен колектор.

Ако кметовете мислеха не ден за ден, а бяха истински визионери, които напипват бъдещите проблеми и намират решенията, щяха да знаят, че някъде между 2018 и 2021 г. ВиК-Пловдив ще стартира проекта за изграждане на Южен обходен колектор. И ако администрацията на Иван Тотев /билзък приятел и съдружник с тогавашния кмет на ВиК Спартак Николов/ бе стартирала навреме отчуждителните процедури южно от сегашния „Ал. Стамболийски“, Пловдив щеше да получи почти без пари бърза връзка от район „Западен“ през „Южен“ до „Тракия“ по широк път с двете платна по две ленти. Другата пропусната екстра бе, че строителите на колектора щяха да работят в новото трасе и булевардът нямаше да се спира зда движение за 3 години.

  1. Завършването на бул. „Северен“ от „Брезовско шосе“ до бул. „България“ /50 млн./

Изграждането на  северната тангента е изключително важен проект, който има ключово значение за решаването на други 3 тежки транспортни проблема – разтоварване на движението по Панаирния мост, на кръговото до Водна палата и по моста на бул. „В. Априлов“. Пак екипът на Иван Тотев насочи над 11 млн. лева от 30-милионния общински заем към трасето, но изгради бул. „Северен“ само от моста на Адата до „Брезовско шосе“, с което на практика не свърши нищо значимо в градоустройството, освен да вдигне цените на имотите в района на новата пътна артерия.

  1. Нов мост над река „Марица“ /60 милиона/

Новият мост, който трябва да свърже бул. „България“ и бул. „Копривщица“ би облекчил движението по бул. „В. Априлов“ и ше осигури бърза връзка между районите „Северен“, „Западен“ и „Южен“, без трафикът да влиза в центъра.

  1. Повдигане на линията от Филипово до Централна гара на естакада

s ban plovdiv

Този проект е включен в инвестиционната програма на Националната компания „Железопътна инфраструктура“ и кметът на Пловдив само трябва да натиска съответните министри и премиери обектът най-после да бъде изграден.

Повдигането на релсите ще премахне кошмарните прелези, а булц. „Копривщица“ може да се превърне в първия високоскоростен булевард с по 3 ленти в двете посоки и  джобове за паркиране . Той би бил естествено продължение на новия мост над Марица и може да реши най-тежкия проблем с трафика в Пловдив за 40-50 години напред. Както би трябвало да го правят визионерите.

Всичко това може да се случи, ако кметовете на Пловдив са си на мястото и не мислят ден за ден в рамките на мандата, а имат ясна визия за това в какъв град искат да живеят в пловдивчани сега и в следващите години.

В скоби сложихме прогнозната стойност на първите 4 обекта, защото критиците веднага ще ни контрират – а откъде пари. Сборът на сумите показва, че при честни търгове с избор на най-добрите изпълнители важните обекти биха могли да се изградят за около 150 милиона лева /без да броим естакадата на „Копривщица“, която е държавна работа/.

Апропо, почти толкова, колкото държавата и общината ще инвестират за цялостното завършване на стадионите на „Христо Ботев“ и „Локомотив“.

Оставяме на читателите всеки сам да прецени кое е наистина важното за града и дали не сбъркахме с еуфорията около двата стадиона.

Свързани Новини

  • Планирай умно! “Модър – Царевец” е готов. А след него накъде?
  • Ало, Общината! Някой да въведе ред по обходните маршрути в “Кючук Париж
  • Ще се превърне ли Бетонният мост в Брезовско шосе 2
Тагове: бетонния мостВодещиИван Тотевкметпробив под гаратастадиони Пловдивтоптоп топ
Руси Чернев

Руси Чернев

Още от категорията

Завърши дразнещият ремонт на магистрала „Тракия“ край Пловдив

Завърши дразнещият ремонт на магистрала „Тракия“ край Пловдив

май 19, 2025
Пловдив съвсем не е сред първите по високи заплати в страната

Пловдив съвсем не е сред първите по високи заплати в страната

май 19, 2025
Създават платформа за граждански контрол

Създават платформа за граждански контрол

май 19, 2025
Готвят голяма атракция на Сахат тепе

Готвят голяма атракция на Сахат тепе

май 19, 2025
Повече
Следваща Статия
Кои ще са късметлиите? Звездите носят сполука на тези зодии

Кои ще са късметлиите? Звездите носят сполука на тези зодии

Вашият коментар Отказ

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Реклама

Популярни

  • Ритейлър отваря втори магазин в “Южен” с два дни големи намаления и изцяло нова визия

    Ритейлър отваря втори магазин в “Южен” с два дни големи намаления и изцяло нова визия

    750 споделяния
    Сподели 300 Tweet 188
  • С новите банкомати на EasyPay: Теглим четирицифрени суми и плащаме сметки без такса

    458 споделяния
    Сподели 183 Tweet 115
  • Превръща ли се “Кючука” в икономическия лидер на Пловдив?

    356 споделяния
    Сподели 142 Tweet 89
  • Официално от полицията: Кой е кандидат-самоубиецът, побъркал шофьорите в Пловдив

    264 споделяния
    Сподели 106 Tweet 66
  • Безпрецедентни задръствания в Пловдив! Цял град стана заложник на ходещ по ръба на Тунела

    183 споделяния
    Сподели 73 Tweet 46

Анкета

Трябва ли да има часове по религия в училище?

Последвайте ни

Plovdiv Daily


Изпрати новина

Този сайт е защитен от reCAPTCHA и Google Политика за поверителност и Условия за ползване са приложени.


Конфигурация на бисквитки по ЕИЗ .

НОВИНИ

  • Ало, кмете
  • Афиш
  • Бизнес
  • Видео
  • Вкусно
  • Градски истории
  • Денят
  • Забавления
  • Здраве
  • Избори 2024
  • Култура
  • Лайфстайл
  • Любопитно
  • Мнения
  • На път
  • На фокус
  • Новини
  • Новини без категория
  • Огледало
  • Париж 2024
  • Пловдив
  • Политика
  • Правосъдие
  • Светски
  • Свят
  • София
  • Спорт
  • топ топ
  • Трафик
  • Успелите
  • център топ
  • Час пик

ИНФОРМАЦИЯ

  • Условия за ползване
  • Политика при коригиране
  • Политика за поверителност
  • Политика за бисквитките

ЗА НАС

„Пловдив Дейли“ е медия, създадена от журналисти с богат професионален опит и активни позиции в обществения живот.

Информацията в „Пловдив Дейли“ се списва от авторите на медията. Използват се коментари на авторитетни анализатори, общественици и експерти в различни области на живота - политика, бизнес, спорт, култура.

  • За нас
  • Екип
  • Реклама
  • Контакти

© 2025 Povdiv Daily Всики права запазени! Изграждане и Дигитален маркетинг благодарение на MasterWeb LTD.

Добре дошъл обтново!

Влезте в профила си по-долу

Забравена парола?

Изтеглете паролата си

Моля, въведете потребителското си име или имейл адреса си, за да зададете отново паролата си.

Вход

Add New Playlist

Няма резултат
Виж всички резултати
  • Plovdiv Daily
  • Бизнес
  • Денят
    • Мнения
    • Новини
    • Свят
    • Час пик
  • Забавления
    • Култура
    • Любопитно
    • На път
    • Спорт
  • Лайфстайл
    • Вкусно
    • Здраве
    • Огледало
    • Светски
  • На фокус
  • Пловдив
    • Ало, кмете
    • Афиш
    • Градски истории
    • Трафик
  • Политика
  • Успелите
  • Екип
  • За нас
  • Контакти
  • Реклама

© 2025 Povdiv Daily Всики права запазени! Изграждане и Дигитален маркетинг благодарение на MasterWeb LTD.