Фалшив имейл, целящ да източи банковите им сметки, получават клиенти на ДСК. Писмото е със съмнителен подател – [email protected]. Първото, което навежда на мисълта, че информацията в него е невярна, е домейнът .sk, който е словашки.
В имейла е написано, че за по-удобно и сигурно банкиране, ДСК въвежда задължително обновяване на инструментите ви за сигурност. Изпълнението на този процес гарантирало актуалност на вашите данни, като преминаването му било задължително за всеки клиент.
Подателят на писмото приканва да последвате линк, който води до интернет страница, много подобна на сайта на ДСК. В нея отдясно има две полета, в които да впишете потребителското си име и парола. Ако обаче го направите, е много вероятно да “изгърмите” със значителна сума от сметката си.
На въпрос на Plovdiv Daily за достоверността на информацията в писмото, от ДСК отговориха така: “Получили сте фалшив имейл от името на банката, целящ получаване на информация за пароли, банкови карти и други клиентски данни, отговориха от банката.
Оттам увериха, че нито те, нито друга финансова институция при никакви обстоятелства в имейл или телефонно обаждане няма да поискат да предоставите данни за пароли, пин, номер на карта или данни, свързани с достъпите ви за електронно или мобилно банкиране, нито пък информация за наличността или движенията по вашата банкова сметка.