Когато стане дума за откриване на нов магазин или голямото пазаруване преди Коледа и Великден, големите вериги винаги залагат на едно – банани на промоция. Колко ни струват обаче евтините цитруси от рекламния трик на “Лидл” и “Кауфланд”, с който ни спестяват по левче-две от празничната трапеза? Отговаря търговец на борсата в Първенец, пожелал името му да не се цитира.
“Преди празници и по време на другии акции с уж ниски цени, големите вериги всъщност нарушават правилата и се преръщат в търговци на едро.
Продават през собствените си магазини големи количества стоки на по-малки търговци, без да правят разходи за логистика, поддържане на съответните условия в големи складови помещения и т.н. Това е поредната лоша практика от тяхната нелоялна конкуренция, която от години убива малкия бизнес в България”, твърди източникът на “Пловдив Дейли”. В момента той получава банани от директен вносител на по-висока цена, на която “Лидл” предродава същата стока на собственици на малки магазини и търговци по пазарите. При 20 такива акции в годината, ние всички фалираме, съкращаваме хората и спираме да плащаме наеми и данъци. Как от големите вериги ще компенсират липсващите приходи в бюджета заради нашите фалити, след като от години се знае, че изнасят печалби в Австрия и Германия, а помощта им за българската икономика и земеделие е илюзорна, твърди близнесменът.
Проверка на “Пловдив Дейли” в Търговския регистър показва, че за разлика от “Метро” двете вериги “Лидл” и “Кауфланд” не са посочили, че работят по закона за тържищата и складовете на едро. Очакваме реакция на БАХБ и КЗК дали препродажбата на големи количества плодове в кашони от магазини за продажба на дребно отговаря на изискванията на българското законодателство.
Със сигурност обаче действията на обявените за големи инвеститори у нас вериги са от онези, които ни превръщат в бананова република – евтини банани за 99-те процента бедни и още по-големи печалби за единия процент сввръхбогати.
Така че, яжте евтините банани от “Лидл” с едно наум.