Договорите за превоз по 8 линии от градския транспорт в Пловдив ще бъдат прекратени от 10 септември. Става дума за маршрутите с номера 9, 11, 17, 21, 25, 26, 36 и 113, някои от които са изключително проблемни. По други линии рейсовете са сравнително редовни, но се прекратява целият договор, сключен с консорциум от фирми през 2016 година.
Линиите с номера 9, 11, 25, 26 се обслужват от “Автобусни превози” на Петко Ангелов, № 36 – от “Златанови”, а 17, 21 и 113 – от “Автотранс Чолаков”.
Според зам.-кмета по транспорт Савина Петкова най-чести са нарушенията по две от линиите на Чолаков и №36 на “Златанови”.
Превозвачите много пъти са били предупреждавани от общината да повишат качеството на услугата, но вместо подобрение, в последните месеци има още по-сериозни проблеми, отчете грдоначалникът Костадин Димитров.
Той е решен да наложи нов модел на управление на градския транспорт, а услугата значително да се подобри. Искаме това, което искат и хората – удобни и климатизирани рейсове, които спазват графиците, движат се и след 21 часа вечер и се управляват от вежливи шофьори. Според Костадин Димитров съвсем скоро пилотно ще бъде въведена и електронната система за заплащане на услугата в рейсовете.
Кметът Димитрпов е ресорният зам.-кмет Петкова обаче не уточниха откъде ще се търсят нови превозвачи, ако сегашните не се справят с поставените условия.
На представителите на консорциума вече са изпратени едномесечните предизвестия за прекратяване на договорите. До дни от администрацията ще поискат от областния управител Христна Янчева разрешение за налагане на временна мярка за възлагане на линиите.
Костадин Димитров обяви, че не се притеснява от проблеми в обществения транспорт за старта на новата учебна година заради прекратяването на договора за 8-те линии.
Предупреждения за спазване на графиците и подобряване на качеството на услугата ще получат и фирмите, които обслужват останалите 21 линии по контракта с частните превозвачи, подписан през 2018 година. Там също има драстични нарушения при изпълнението на курсовете, свързани най-вече с маршрутите, които са възложени на “Хеброс бус”.
Фирмите, участващи в консорциума, ще имат последна възможност да се разберат помежду си как да подобрят услугата, като не е изключено линии на “Хеброс бус”, които се обслужват най-зле, да бъдат предоставени след вътрешна ротация на друг превозвач.
Костадин Димитров обясни, че ще настоява да се спазваат условята на договорите, а за линиите, по които изпълнението е под 80%, превозвачите няма да получат субсидията, която гарантира до 5 процента рентабилност.