Транспортният възел “Модър Царевец”, който пловдивчани чакат от 3 десетилетия, е завършен и следващия месец ще бъде пуснат за движение. Пробивът трябва да осигури бърза връзка между районите “Западен” и “Южен”, без да сее налага колите да минават през центъра. През годините съоръжението претърпя рекорден брой първи копки.
В края на мандата на Славчо Атанасов за него бяха осигурени средства от парите за софийския боклук. По-късно обаче Иван Тотев насочи милионите за ремонти на няколко ключови булеварда в Пловдив, а изградения тунел под жп линиите от Националната компания “Железпътна инфраструктура” /НКЖИ/ бе зарит и пробивът влезе във фризера. Екипът на Здравко Димитров осигури ново финансиране и рестартира проекта, но строителството се забави заради хаоса с изграждането на Южния обходен колектор.
Сега пътното съоръжение е напълно готово и от Община Пловдив ще режат лентата с фанфари. Кметът Костадин Димитров наскоро заяви, че няма да издаде на НКЖИ разрешение за реконструкцията на Бетонния мост, докато не бъде пуснат транспортния възел “Модър – Царевец”с обяснението, че то ще е алтернатива за пътните връзки с район “Южен”.
Доколко обаче пробивът “Модър – Царевец” може да е алтернатива на Бетонния мост и накъде ще се движат колите, когато минат през него?
Първо – “Модър Царевец” няма отношение към трафика между същинската част от “Кючук Париж”, нито към централната градска част, нито към районите “Източен” и “Тракия”. Такава алтернатива можеше да е пробивът под Централна гара, който също напредва, но общината все още няма идея как ще се осъществят връзките с пътната мрежа в “Южен”. Второ – “Модър – Царевец” засега ще обслужва единствено пътуващите в посока “Коматево”, защото бул. “Александър Стамболийски” е затворен заради Южния обходен колектор, а в северна посока ул. “Царевец” теръпърва ще се ремонтира и тапите там ще са неизбежни.
В този смисъл фанфарите са излишни, а пловдивчани ще трябва да чакат още дълго, докато “Модър-Царевец” се превърне в наистина бърза транспортна връзка. Същото се отнася и до пробива под Централна гара. Дотогава обсадата в “Южен” продължава.
Защо община Пловдив не ускори реконструкцията на “Царевец”, която можеше да бъде разширена докато се изгражда пробивът, явно е въпрос с повишена трудност за пловдивската администрация, която от години има проблеми с планирането и умните решения в полза на хората.