Бързите транспортни връзки и ефективната логистика са в основана на успеха за всеки бизнес. Те са особено важни, когато става дума за големите компании в индустрията и агро сектора. Където няма добри пътища и връзки със света, няма и инвеститори. Това разбират отлично партньорите от „Групо УниРетиКон“ и Тракия икономическа зона /ТИЗ/.
Миналата седмица те направиха поредната стъпка към реализирането на амбициозната идея за създаване на транснационален интермодален проект Италия – България-Балканската дунавска зона. Планът предвижда изграждане на интермодална мрежа с център Мантуа в Италия и ТИЗ в България, която да свърже Западна Европа с Балканската Дунавска Европа. Предвижда се у нас да бъдат създадени различни интермодални платформи както и българска мулти хъб – в Пловдив, Бургас, София, Видин, Русе. Така превозването на стоки ще става чрез комбиниран транспорт – шосеен, железопътен, воден и въздушен.
На поредната среща италианците споделиха своя успешен опит в публично-частното партньорство – как бизнес инициативата работи заедно с провинцията и всички страни имат своите защитени права и изгода.
През ноември 2023 г. представителите на „Групо УниРетиКон” и ТИЗ подписаха в Пловдив Меморандум за развитие на проекта. В средата на март инж. Пламен Панчев, създател и директор на ТИЗ, и неговите колеги д-р Светозар Василев и Мартин Панчев посетиха италианските си партньори в Мантуа. Те разгледаха речното пристанище Мантуа-Валдаро и разговаряха с директора Габриеле Негрини за развитието на структурата. Пристанището се разширява с 240 000 кв.м и е част от публично-частното партньорство, управлявано от „UniRetiCon“. Съоръжението е стратегически интермодален център за цяла Северна Италия и извън нея.
В същото време 5000 или 80% от всички италиански фирми, присъстващи в България, са с централа, производствени и търговски офиси в италианските региони Пиемонт, Ломбардия и Емилия-Романя. Целият район на запад от Мантуа /провинция в Ломбардия/ изпраща и посреща редовно над 100 камиона със стоки всяка седмица до и от България. Това е една от причините публично-частното италианско дружество “Gruppo UniRetiCon” /Групо УниРетиКон/ да инициира създаването на паневропейски интермодален проект заедно с екипа на Тракия икономическа зона /ТИЗ/, най-мащабният индустриален парк в Източна Европа.
На последната среща италианците споделиха своя успешен опит в публично-частното партньорство – как бизнес инициативата работи заедно с провинцията и всички страни имат своите защитени права и изгода. Те посочиха и силните страни на проекта: регион Ломбардия е с 10 милиона жители, участва с 442 милиарда евро, равняващи се на 24.72% от общия италиански БВП, произвежда 25% от общия италиански товарен трафик, 20% от целия товарен трафик на Италия минава през Ломбардия (италиански и външен трафик). Ломбардия е най-големият и важен италиански регион. От друга страна България се намира на стратегическа логистична позиция в Балканския Дунавски регион. 75% от автомобилния и железопътния товарен трафик от Турция преминава през България към Северна Италия и Западна Европа.
На снимката:
Инж. Едит Петрова, Мартин Панчев, президентът на провинция Мантуа Карло Ботани, д-р Светозар Василев и инж. Пламен Панчев
„От България чрез бъдещия паневропейски интермодален проект изграждаме транспортен коридор номер 8: Варна – Бари, Италия, през Северна Македония и Албания“
, посочва инж. Пламен Панчев. Коридорът ще се свърже и с Дунавския коридор номер 7 и така нашата страна става важен хъб за връзка между различните региони на континента и за тяхната естествена проекция към Азия и Близкия изток. Предстои посещение на италианските партньори в България.