За пръв път по изразходвани средства за предизборна кампания начело излиза “Възраждане”. Втори са от ПП-ДБ, а изненадата е, че на трето място се класира ИТН, коментира Диана Ефтимова от Института за развитие на публичната среда в предаването “Преди всички” на БНР. ДПС са 22-и по изразходвани средства, сключили са малко на брой договори, основно с онлайн издания, уточни тя.
Изразходваната от партиите и коалициите сума, за да лансират своите послания за изборите за родни депутати и Европарламент на 9 юни, е 2,5 милиона лева, което е съизмеримо с миналогодишната кампания за парламентарните избори. Най-много се рекламират в телевизиите, като на първо място е “Евроком”. Малко под една четвърт от парите са отишли в Евроком, следват БНТ, Нова телевизия и bTV.
Около 1 700 000 са изразходваните средства от медийни пакети, сочи мониторингът на Института, като обичайно средствата се насочват към Евроком и БНТ.
Партиите обаче подценяват силата на радиото, смята доц. Жана Попова, преподавател по телевизионна журналистика във ФЖМК. Според нея трябва да се промени частта в изборния закон, свързана с медиите. Вече няма големи партии – това политическите сили трябва да го приемат, изтъкна тя. Запитана как може да се даде реална възможност за достъп на малките формации, доц. Попова посочи, че на първо място трябва да отпадне делението на парламентарно представени и на други партии. Трябва да има журналистически предавания по време на изборната кампания. Сега има предавания с хронометър, в които няма журналистика, изрази мнението си тя.