Заместник-кметът по култура, археология и туризъм в Община Пловдив Пламен Панов направи реклама на града ни по време на второто издание на голямата хотелиерска среща Hospitality Circle 2024, която се провежда днес в хотел DoubleTree by Hilton Plovdiv Center. По време на събитието собственици и мениджъри на хотели направиха преглед на състоянието и перспективите пред бизнеса, обсъдиха и потърсиха решения на по-сериозните предизвикателства, които срещат в работата си и чрез дискусии идентифицираха нови възможности. Участниците се срещнаха с нови колеги и партньори, за да „сверят часовника си“ с последните тенденции при хотелите и да споделят своя личен опит и наблюдения за пазара.
Форумът бе разделен на тематични панели с различни участници. Заместник-кметът Пламен Панов участва в панел заедно с Христина Спасова – директор на международния фестивал Francofolies (Франкофоли), Димитър Семков и Ивайло Дернев – издатели на медии за туризъм и култура и съсобственици на заведения и Мариела Балчева – търговски директор на DoubleTree by Hilton Plovdiv Center. Темата на панела бе „Туризъм на преживяванията: как чрез специални събития, култура и гастрономия да стимулираме интереса към дестинацията и ръста на местната икономика?“
„За втора година участвам и считам, че подобни събития, освен много позитивни са и място, където бизнес и местна власт могат да се срещнат, да поставят проблеми, да споделят успехи, да чуят критика.
Политиките на Община Пловдив в сферата на туризма са свързани с популяризиране на туристическия бранд на града. Стремим се чрез съчетаване на различен тип събития, с инвестициите, които правим в културния календар, чрез подкрепата на разнообразни събития и активности, да привличаме още повече туристи“, каза заместник-кметът Пламен Панов.
Той цитира актуални статистически данни за периода 2019-2023, очертаващи категоричния ръст на туризма в града и разказа за ефектите от Европейска столица на културата – 2019. Заместник-кметът сподели информация за инвестициите, които община Пловдив прави в културно-историческото наследство, работата на музеите и работата по европейски проекти, както и за откриването на нови обекти, като например Небет тепе и Източната порта.
Стана дума и за стартиралата в началото на лятото кампания „Фестивално лято“, чрез която Община Пловдив, съвместно с екипите на дирекция „Туризъм“ и фондация „Пловдив 2019“, полага целенасочени усилия за представянето на всичко важно, предстоящо до октомври.
Даден бе пример с предстоящите две седмици, в които ще има поредица от разнообразни концерти и фестивали – спектакълът Чаплин Пианисимо, скандинавската певица EIVOR, Марио Бионти, Елена Башкирова, цигуларят Васко Василев, Даниел Верстапен, Ингви Малстийм, Йордан Камджалов и Софи Маринова, фестивалът Франкофоли и Disco Music Fest с участието на Snap, East 17, No Mercy и Dr. Alban.
В рамките на деня бяха обсъдени още темите: „Бизнес компас: кои са най-сериозните предизвикателства пред хотелите в средата на 2024? Къде да търсим възможности?“ ; „Travel Talks: разговори за пътувания и туризъм с професионалисти от бранша; „Bulgarian Breakfast: как чрез закуската, която сервират на гостите си, хотелиерите могат да се превърнат в посланици на българския вкус?“,; „Иновации и технологии: кои от тях носят конкурентни предимства на хотела?“; „ Дигитални инструменти и маркетингови похвати за увеличаване ефективността на хотела: кое работи и кое не през 2024?“
Работният ден ще завърши с вечерно парти на участниците в събитието в пловдивския арт-квартал Капана.