Гимназистите у нас имат сериозни проблеми с функционалната и финансовата грамотност. Явно в процеса на обучение преподавателите продължават да държат на теоритичната подготовка, а не придобиването на умения за справяне с проблеми и решаване на казуси. Това сочи анализът на резултатите от Националното външно оценяване при десетокласниците.
Средната оценка от изпита по БЕЛ е 49,4 точки, а по математика – едва 33,1.
Максималният брой точки е 100.
Едва една четвърт от учениците са се справили със задачите, свързани с финансовата грамотност,
на изпита по математика. Явно не се обръща достатъчно внимание в часовете по практическите теми. Задача е да се промени това в следващите години”, коментира служебният министър на образованието Галин Цоков. Учениците се справят по-добре с традиционните задачи, свързани с измерване на път, скорост, време.
Цоков коментира още, че на изпита по български език няма нито една задача за възпроизвеждане на знания, а въпросите са с интегрален характер. Близо 90% от десетокласниците успешно определят тема на текст, свързан с ежедневието, и успешно извличат информация от него.
Тази година над 52 хил. ученици положиха изпит по български език, а близо 51 хил. – по математика.