Все повече клиенти в България се отдръпват от китайската платформа за електронна търговия Temu. Причината е в несигурността, която изпитват във връзка с мястото и времето за доставка, промяната в цените и качеството на стоките.
Докато в началото поръчките се получаваха на посочен адрес с посредничеството на куриера Speedy, преди няколко месеца Temu започнаха да използват за целта услугите на BoxNow – зелени кутии, разположени в различни точки на града. За да ги отвори и вземе пратката си, клиентът трябва да въведе 6-цифрен код.
Понякога обаче локацията на “кутията” не е удобна за получателя. Освен това винаги е различна.
“През юни за първи път получих съобщение, че пратката ми от Temu ще дойде в BoxNow. Преди това идваше до вкъщи по Speedy. Мястото ми се стори неудобно – беше на около 2 км от дома ми, но реших, че сигурно е временно, затова бих път дотам. Следващата поръчка дойде в още по-отдалечен автомат в друг район на Пловдив. Третата – на бензиностанция съвсем близо до вкъщи. Това ме обнадежди, че китайците най-накрая са нацелили точното за мен място. С изненада установих обаче, че последната ми поръчка е в автомат почти на края на града”, разказва жена, която пазарува в Temu.
Тъй като връзката с китайската платформа е единствено по имейл, при подобни проблеми хората търсят информация на всевъзможни места, едно от които е фейсбук групата за пратки от Temu. Според написаното там, ако пратката е в далечен за клиента автомат, той може да я пренасочи, като се свърже с boxnow.bg. Не е възможно обаче всичките ви поръчки да бъдат насочени към най-близкия до вас автомат, тъй като той може да е препълнен.
Друг проблем е своеобразната лотария в пазаруването от китайския сайт. Никога не се знае какво ще изскочи от пакета. Млада майка от Пловдив разказва как поръчала от Temu мини прахосмукачка и била приятно изненадана от качествата ѝ. Решила да поръча същата и за баща си, но този път уредът бил с размерите на детска играчка.
Усещане за несигурност създава и персонализираната реклама на Temu, при която цената е различна за всеки клиент, а и за отделните потребители в зависимост от техните активности в платформата. Не се знае обаче на каква основа се прави калкулацията. “Отворих сайта сутринта и видях, че цената на чантата, която си бях харесала, е 24 лева. По-късно през деня от Temu ми я предложиха за 18. Приятелка взе същата чанта за 14”, недоумява клиент на платформата.
Минималната сума за безплатна доставка също е под въпрос. При някои от клиентите тя е 20 лева, при други 25, а при трети – 10.