Таксиджии се опасяват, че скоро, освен рейсаджии, ще внасяме и таксиметрови водачи от Индия. Това свое притеснение те изразяват в становище против проекта на Община Пловдив за минималните и максимални цени за таксиметров превоз и квотата от 2200 броя таксиметрови автомобили.
Членовете на Националната асоциация за защита на превозвачите и таксиметровите водачи (НАЗПТВ) са на мнение, че по този начин се създават условия за ново предложение за внасяне на таксиметрови шофьори от Индия в Пловдив, посочи Володя Домашенко, съпредседател на НАЗПТВ.
“Подобен лобистки подход подготвя почва и за следващо предложение – внасяне на необходимите таксиметрови шофьори от Индия. Вече Пловдив е първенец и в тази печална статистика, защото към днешна дата по-малко от 2000 шофьори имат удостоверение за водач на лек таксиметров автомобил (УВЛТА) за Пловдивска община, а само 1715 от тях упражняват тази все по-непривлекателна професия”, споделят в становището си членовете на НАЗПТВ.
Те възразяват срещу обвързването на задължителното в закона ежегодно актуализиране на границите на тарифите за таксиметров превоз с подобряването на качеството на таксиметровите услуги, тъй като смятат, че то е нечие зле прикрито инвестиционно намерение. “Крайно лаическа изглежда идеята за подобряване на качеството на таксиметровите услуги чрез механично увеличаване на квотата за разрешителни”, пишат още от Асоциацията в становището си относно предложението.
Припомняме, че проектът за определяне на минимални и максимални цени за таксиметров превоз на пътници и квота от 2200 броя таксиметрови автомобили беше внесен за обществено обсъждане от 17 май до 17 юни от кмета Костадин Димитров. Мотивите за него са, че населението на Пловдив е нараснало, а настоящата квота от 2000 автомобила е недостатъчна, за да удовлетвори нуждите на гражданите. Целта е да се повиши качеството и ефективността на таксиметровите услуги, както и да се отговори на нуждите на населението на града, което значително нараства през последните години, пише още в предложението.